خواص خوراکی ها

معرفی خواص انواع خوراکی ها

خواص خوراکی ها

معرفی خواص انواع خوراکی ها

۳۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گل سرخارگل، که chicken purple نیز نامیده می شود، یکی از محبوب ترین گیاهان در سراسر جهان است. بومیان آمریکایی قرن ها پیش از آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده کرده اند. امروزه این روش به عنوان یک درمان گیاهی بدون نسخه، برای سرماخوردگی یا آنفلوآنزا استفاده می شود. بعلاوه برای درمان درد، التهاب، میگرن و سایر مسائل مربوط به سلامتی نیز بکار می رود. این مقاله به بررسی مزایا، نحوه استفاده، عوارض جانبی و دوز مصرفی این گیاه می پردازد.

سرخارگÙ?

گل سرخارگل چیست؟

  • سرخارگل نام گروهی از گیاهان گلدار در خانواده daisy است.
  • آن‌ ها بومی آمریکای شمالی هستند که در چمن ‌زارها و زمین ‌های باز و جنگلی رشد می‌کنند.
  • روی هم رفته این گروه دارای 9 گونه است، اما تنها سه مورد از آن ها در مکمل ‌های گیاهی استفاده می ‌شوند.
  • هر دو قسمت فوقانی و ریشه گیاه در ساخت قرص ها، تنتور ها، عصاره ها و چای ها استفاده می شود.
  • گل سرخارگل دارای انواع مختلفی از ترکیبات فعال مانند کافئیک اسید، آلکامید، فنولیک اسید، رزمارینیک اسید، پلی اتیلن و … است.
  • علاوه بر این، مطالعات استفاده از این گیاه و ترکیبات آن را برای مواردی از جمله کاهش التهاب، بهبود ایمنی و کاهش سطح قند خون، مناسب دانسته اند.

خلاصه: گل سرخارگل یک گروه از گیاهان گلدار است که به عنوان یک گیاه دارویی رایج استفاده می شود. آن ها با بسیاری از مزایای بهداشتی از قبیل کاهش التهاب، بهبود ایمنی و کاهش سطح قند خون همراه هستند.

میزان آنتی اکسیدان بالا

گل سرخارگل دارای ترکیبات گیاهی است که به شکل آنتی اکسیدان عمل می کنند. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که به حفاظت از سلول های بدن در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کنند، وضعیتی که با بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی و غیره مرتبط است.
برخی از این آنتی اکسیدان ها عبارتند از: فلاونوئیدها، سیکوریک اسید و رزمارینیک اسید. به نظر می رسد میزان این آنتی اکسیدان ها در عصاره های میوه و گل های آن نسبت به سایر قسمت ها مانند برگ و ریشه بالاتر است. علاوه بر این، گل سرخارگل شامل ترکیباتی به نام آلکامید است که می تواند فعالیت آنتی اکسیدانی را افزایش دهد. آلکامید ها می توانند آنتی اکسیدان های فرسوده را تمدید کنند و به آنتی اکسیدان ها کمک کنند تا به مولکول هایی که مستعد ابتلا به استرس اکسیداتیو هستند، دست یابند.

خلاصه: گل سرخارگل با آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها، سیکوریک اسید و رزمارینیک اسید بارگذاری می شود که ممکن است به حفاظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو کمک کنند.

مزایای سلامتی سرخارگل (ثابت شده وعلمی)

...

ادامه متن را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

سرخارگل: خواص، مضرات و همه نکات مهم

  • رادین حیدری
  • ۰
  • ۰

یکی از ناشناخته ترین و در عین حال پرخاصیت ترین گیاهان موجود در ایران را در این مطلب و طبق تحقیقات جدید علمی به شما معرفی می کنیم. در سرتاسر اینترنت اطلاعات بی پایه و اساس درباره این گیاه مشاهده می شود که عمدتا صحت ندارند. سنا عاری از چربی و کالری است اما منبع غنی از ویتامین B است.

اگر به دنبال یک درمان موثر گیاهی برای تمیز کردن روده ها، درمان یبوست یا این سری مشکلات هستید، احتمالا برگ سنا مشکلات شما را حل میکند! برخی افراد تابحال از این گیاه استفاده نکرده اند. این گیاه نادر است و مزایای متعددی برای سلامتی دارد. قبل از اینکه درمورد مزایای بیشمار سنا برای سلامتی، پوست و مو بگوییم ابتدا در مورد این گیاه اسرار آمیز بیشتر میدانیم.

برگ سنا چیست؟

سنا گونه ای از گیاهان گلدار از خانواده باقسانان است. این گیاه گلهای زرد، سفید و صورتی دارد. منشاء درختچه ی آن شمال آفریقا، خاورمیانه و برخی از مناطق آسیا است. در آسیا، سنا اغلب در مناطق معتدل هند و چین یافت میشود. سنا بدلیل داشتن ترکیباتی بنام آنتراکینونی یک ملین (ضدیبوست) قوی است.

تقریبا تمام بخش های این گیاه ارزش دارویی دارند و هزاران سال بعنوان داروی گیاهی در هند استفاده میشود. برگ سنا در طب سنتی چینی بعنوان گیاه ضد یبوست استفاده میگردد ولی استفاده ی منظم آن توصیه نمیشود. سنا در قالب قرص و کپسول، چای و چای کیسه ای و همچنین عصاره ی مایع هم در دسترس است. پوسته ی بیرونی آن هم خاصیت ملین دارد ولی نسبت به برگها تاثیر و نیروی کمتری دارد؛ اما موارد استفاده از سنا چیست؟

...

توضیحات بیشتر را با کلیک بر روی لینک اصلی زیر بخوانید:

نتایج جدیدترین تحقیقات راجب سنای مکی و روش اصولی مصرف آن

  • رادین حیدری
  • ۰
  • ۰

درست کردن روغن سیاه دانه میتواند بسیار عالی باشد چون بدون هیچ گونه ناخالصی و آلاینده و دیگر مشکلات که گاهی اوقات در روغن های آماده وجود دارد، میتوان از مزایای بیشمار آن بهره مند شد. در این مطلب ما ساده ترین و جدیدترین روش برای تهیه روغن سیاه دانه را به شما یاد می دهیم. به این نکته دقت نمایید که روغن سیاه دانه در صورت تولید غیراصولی ممکن است سمی باشد، پس دقیقا مطابق دستور زیر پیش بروید.

رÙ?غÙ? سÛ?اÙ? داÙ?Ù?

آموزش گام به گام طرز تهیه ساده روغن سیاه دانه

می دانید که روغنی که خود تهیه میکنید بسیار تازه است و هر موقع بخواهید میتوانید از آن استفاده کنید. در این فرایند، شما فقط به سیاه دانه طبیعی و یک دستگاه روغن گیری نیاز دارید. روش به اینصورت است:

گام اول: یک دستگاه روغن گیری بخرید. روش استفاده از دستگاه را با دقت بخوانید و با متود و خصوصیات آن آشنا شوید. این دستگاه روغن دانه ها و مغزهایی که مقدار زیادی چربی دارند را میگیرد. دانه های سیاه دانه حاوی 35 درصد چربی و روغن است، پس برای این روش ایده آل میباشند.

گام دوم: دانه های سیاه دانه را تمیز کنید و بگذارید تا خشک شوند. اطمینان حاصل کنید که این دانه ها عاری از هرگونه کثیفی یا خاک، شن و… هستند تا روغنی تمیز و خالص و عاری از هر آلودگی داشته باشید.

گام سوم: دستگاه را کاملا تمیز کنید و بشورید تا هیچ ماده و روغنی از قبل درون آن باقی نمانده باشد.

گام چهارم: همه ی قسمتهای دستگاه را کنارهم قرار دهید و به دستورالعمل دستگاه توجه کنید. مخزن روغن را درمحل مشخص شده قرار دهید و یک کاسه ی کوچک برای ریختن روغن در آن بگذارید.

...

ادامه توضیحات را در لینک اصلی زیر بخوانید:

آموزش گام به گام جدیدترین و ساده ترین روش طرز تهیه روغن سیاه دانه

  • رادین حیدری
  • ۰
  • ۰

در سرتاسر اینترنت مطالبی درباره خواص بابونه و نحوه مصرف آن می بینید که عمدتا علمی نبوده و گهگاهی نظرات شخصی نویسندگان هستند! در این مطلب ما حاصل جدیدترین تحقیقات مجله معتبر پن استیت در زمینه فواید ثابت شده بابونه را در اختیار شما قرار می دهیم.

توضیحاتی در مورد بابونه

گلهای بابونه سفیدرنگ و کوچک است و وسط این گلها زرد رنگ است و کمتر از 2?5 سانت پهنا دارند، این گل برروی یک ساقه ی بلند، نازک و به رنگ سبز روشن رشد میکند. گاهی اوقات بابونه ها وحشی هستند و نزدیک سطح زمین رشد میکنند، اما این گیاه را میتوان در اطراف باغها نیز پیدا کرد. این بابونه میتواند به بالای 90 سانت هم برسد. بابونه ی آلمانی، بومی اروپا، آفریقای شمالی و قسمتهایی از آسیا است. این رابطه ی نزدیکی با بابونه ی رومی دارد که کمتر استفاده میشود اما خواص دارویی مشابهی دارد.

4 استفاده اصلی از بابونه در طب سنتی

1- اضطراب، بیخوابی

بسیاری از آمریکایی هایی که بابونه مصرف میکنند بدلیل تسکین اضطراب و کمک به خواب از این گیاه استفاده مینمایند. تاکنون تنها یک کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده درمورد استفاده از بابونه برای درمان اضطراب افراد وجود داشته است. این مطالعه دریافت که کپسولهای بابونه میتواند علایم اضطراب را در افرادیکه دارای اختلال اضطراب فراگیر (Generalized Anxiety Disorder GAD) ملایم تا متوسط هستند کاهش میدهد. مطالعات حیوانی دریافتند که دوز پایین بابونه موجب تسکین اضطراب میشود درحالیکه دوزهای بالاتر به بهبود خواب کمک میکنند.

2- مشکلات گوارشی

بابونه بصورت سنتی برای درمان گرفتگی های معده، سندروم روده ی تحریک پذیر (IBS)، سوء هاضمه، اسهال، گاز و کولیک استفاده میشده است. این گیاه به شل کردن انقباض عضلات کمک میکند، بویژه عضلات صاف که روده را تشکیل میدهند؛ اما مطالعات انسانی انجام گرفته درمورد این شرایط وجود ندارد. یک تجزیه تحلیل از مطالعات مختلف نشان داد که ترکیب حاصل از گیاهان دارویی مانند ایبریس، نعنا و بابونه به کاهش علایم سوء هاضمه کمک میکند.

3- ژنژیویت (التهاب لثه)، زخم دهان

برخی افراد برای این بیماری های دهان از بابونه استفاده میکنند، اما شواهدی مبنی بر اثبات این دعا وجود ندارد. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد وقتی بابونه بعنوان دهانشویه استفاده شود، به پیشگیری از از زخم های دهان ناشی از اشعه و شیمی درمانی کمک میکند، اما نتایج تحقیقات مختلف متفاوت است.

...

ادامه توضیحات را در لینک اصلی زیر بخوانید:

همه فواید و خواص ثابت شده بابونه و طرز مصرف اصولی آن

  • رادین حیدری
  • ۰
  • ۰

رزماری یک گیاه همیشه سبز معطر است که بومی مدیترانه است. از این گیاه برای شیرینی پزی، آشپزی، عطرهای بدن و مزایای بالقوه ی آن برای سلامتی استفاده میشود. رزماری همراه با بسیاری از گیاهان دیگر مانند پونه، آویشن، ریحان و اسطوخدوس یکی از اعضای خانواده نعناییان است.

این گیاه علاوه بر بو ومزه ی خوبی که دارد سرشار از آهن، کلسیم و ویتامین B6 میباشد. رزماری میتواند بصورت خشک شده یا تازه استفاده شود. این گیاه از گذشته بعلت خواص دارویی مورد توجه بوده است. رزماری بصورت سنتی برای تسکین درد عضلات، بهبود حافظه، تقویت سیستم ایمنی و گردش خون و همچنین تقویت رشد مو استفاده میشود.

حقایقی در مورد رزماری

  • رزماری یک گیاه چندساله است-بیش از 2 سال عمر میکند.
  • برگ های آن معمولا در آشپزی استفاده میشود.
  • مزایای آن برای سلامتی شامل افزایش تمرکز، بهبود هضم و جلوگیری از زوال عقل میباشد.
  • مقادیر زیاد استفاده از آن موجب استفراغ، کما و ادم ریوی میشود.

فواید

رزماری طیف وسیعی از مزیتها برای سلامتی دارد.

1- ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب

رزماری منبع آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضدالتهاب است که موجب تقویت سیستم ایمنی و بهبود گردش خون میگردد. مطالعات آزمایشگاهی نشان میدهد که رزماری سرشار از آنتی اکسیدان است که ترکیبات مضری به نام رادیکال های آزاد را خنثی میکند.

2- بهبود هضم

در اروپا از رزماری اغلب برای درمان سوء هاضمه استفاده میشود. در حقیقت کمیسیون آلمان رزماری را برای درمان سوء هاضمه تایید کرده است. البته این نکته را هم درنظر بگیرید که هنوز شواهد علمی کافی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.

3- بهبود حافظه و تمرکز

...

ادامه مطلب را در لینک اصلی زیر بخوانید:

خواص گیاه رزماری که نمیدانستید

  • رادین حیدری
  • ۰
  • ۰

گزنه مثل یک گیاه خطرناک بنظر میرسد، اما این گیاه خواص بسیاری برای سلامتی دارد. گزنه موجب کاهش التهاب، کمک به کاهش آلرژی، درمان آرتروز و افزایش تستوسترون میشود. اگرچه گزنه گیاه خطرناکی نیست اما خطرات و اثرات جانبی هم دارد. در این مطلب خواص و مضرات گیاه گزنه را برایتان آورده ایم.

گزنه چیست؟

گزنه (نام علمی: Urtica dioica) گیاه بومی اروپا، آفریقا، آسیا و شمال آمریکا است. این گیاه منحصر بفرد از زمان یونان باستان بدلیل اثرات التیام بخش آن، در پزشکی مورد استفاده قرار میگرفت. گزنه در طی زمانهای طولانی بعنوان غذا، دارو، لوازم آرایش و… مورد استفاده قرار میگرفته است. استفاده های گسترده ی آن شامل هرچیزی میشد، از بهبود سلامت مردان گرفته تا رفع گرفتگی بینی. این درست است که با لمس برگهای گزنه ی وحشی، تحریکات پوستی ایجاد میشود. بااینحال وقتی گزنه برای مصرف آماده میشود، پوست خشن آن بریده، پخته یا جوشانده میشود، بصورتیکه برای مصرف آماده و بیخطر باشد.

ترکیبات

گزنه حاوی ویتامینها و مواد مغذی با ارزشی است:

  •  
  • ویتامین A، B1 و K
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • آهن

نحوه تاثیر گزنه

گزنه خواص ضدالتهابی دارد که موجب کاهش علامتهای التهاب میشود. این همچنین با روشی که بدن سیگنالهای درد را ارسال میکند، تداخل مینماید. این اثرات ضدالتهابی موجب بهبود آلرژی، گرفتگی بینی، آرتریت و… هم میشود.

فواید در طب سنتی

بنام انجره و با طبیعت گرم و خشک است. لطیف کننده اخلام لزج، جاذب، زخم کننده اعضاء، مدرّ ادرار، خون قاعدگی، شیر و عرق و افزاینده میل جنسی، پاک کننده قفسه سینه، ریه و معده، گشاینده دهانه رلم و انسداد کبد و طحال و تحلیل برنده است. گذاشتن برگ کوبیدة آن در بینی قاطع خونریزی از بینی و ضماد برگ تازة او جهت گشودن دمل و قطع زگیل خصوصاً با عسل و جهت کشیدگی عصب و با نمک جهت جراحات ناشی از گزش سگ هار و پختة او با روغن زیتون جهت ورم جرالت و پخته آن با ماءالشّعیر به جهت تنقیة ریه و قفسه سینه و تخمش جهت دشواری در تنفس، بیماریهای کلیه و طحال و خارج کردن بلغم لزج و با سکنجبین جهت درد طحال، پهلو و درد کلیه و مسکّن فوری آن می باشد.

...

سایر خواص گیاه گزنه را در لینک اصلی زیر بخوانید:

خواص گیاه گزنه چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

  • رادین حیدری
  • ۰
  • ۰

چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی هاست. این بعنوان یک نوشیدنی ضدپیری شناخته میشود. احتمالا شما هم درمورد فواید چای سبز برای سلامتی چیزهایی شنیده اید ازجمله محتوای آنتی اکسیدان و موادمغذی موجود در آن که برای بدن و ذهن عالی هستند. در این مطلب شما نتایج تحقیقات علمی ثابت شده در باره چای سبز و دارچین را می خوانید.

چرا چای سبز؟

چای سبز هزاران سال بعنوان یک دارو استفاده میشده است، منشا آن چین است اما بصورت گسترده ای در آسیا استفاده میشود، این نوشیدنی استفاده های زیادی دارد، از کاهش فشارخون گرفته تا پیشگیری از سرطان.

دلیل اینکه چای سبز فوایدی بیشتری از چای سیاه دارد بدلیل روش فرآوری آنهاست. هر دوی چای سبز و سیاه از یک گیاه بدست می آیند اما فراوری چای سیاه بااستفاده از روش تخمیر است درحالیکه در فراوری چای سبز از روش تخمیر استفاده نمیشود. درنتیجه، چای سبز حداکثر میزان آنتی اکسیدانها و پلی فنول را حفظ میکند که این موجب فواید زیاد آن میشود.

میزان مصرف چای سبز چقدر باید باشد؟

چای سبز منافع بسیار زیادی برای سلامتی دارد اما واقعیت این است که با روزی یک فنجان چای سبز نمیتوانید به تمام مزایای آن دست پیدا کنید. برخی افراد 2 فنجان در روز را پیشنهاد میکنند درحالیکه برخی دیگر 5 فنجان در روز را کافی میدانند. اگر میخواهید این مسیر را طی کنید، بجای نوشیدن چای سبز میتوانید از مکملهای آن هم استفاده نمایید.

خطرات احتمالی نوشیدن چای سبز

  • در چای سبز کافئین وجود دارد. اگر به کافئین حساسیت دارید، باید مصرف چای سبز را به روزی یک فنجان کاهش دهید.
  • چای سبز همچنین حاوی tannins (که موجب کاهش میزان جذب آهن و فولیک اسید میشود) است. اگر باردار هستید یا قصد باداری دارید، نوشیدن چای سبز گزینه ی مناسبی برای شما نیست.

...

ادامه توضیحات را در لینک اصلی زیر بخوانید:

خواص چای سبز با دارچین و بهترین روش ترکیب آنها

  • رادین حیدری
  • ۰
  • ۰

در سرتاسر اینترنت مطالبی راجب فواید و مضرات آویشن کوهی می خوانید ولی عمدتا این موارد علمی و ثابت شده نیستند. در این مطلب ما نتایج جدیدترین تحقیقات دو تا از معروف ترین مجلات پزشکی دنیا درباره نحوه مصرف، فواید و مضرات ثابت شده آویشن کوهی را در اختیار شما قرار می دهیم.

آویشن به دلیل منافع دارویی آن شناخته شده است. گلها، برگها و روغن آویشن برای درمان و بهبودی بسیاری از بیماری ها استفاده میشوند. آویشن خاصیت ضدعفونی کننده دارد که برای درمان موثر سرماخوردگی و سرفه و سایر بیماری های تنفسی مفید است. آویشن همچنین دارای خواص آنتی باکتریال است و اغلب برای شست و شوی صورت و در کرم های ضدجوش استفاده میشود. عصاره ی آویشن به کاهش فشار خون کمک میکند. آویشن همچنین غنی از ویتامین k، آهن و کلسیم است که برای حفظ سلامت استخوان ضروری هستند.

ارزش تغذیه ای آویشن

آویشن یک گیاه معطر همیشه سبز است که به خانواده ی نعناییان تعلق دارد و گلهای کوچک سفید، بنفش یا صورتی دارد. بیش از 350 گونه آویشن وجود دارد که بیشتر بخاطر این است که پیوند زدن آنها راحت است.

آویشن یک گیاه غنی از خواص دارویی، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای رشد و سلامت بدن ضروری است. آویشن حاوی ترکیبی بنام تیمول است که بسیار ضروری است و خاصیت ضدقارچی و ضدعفونی کننده دارد. آویشن همچنین حاوی آنتی اکسیدانهای فنولی است. برگهای آویشن غنی از پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، سلنیوم و منیزم است که همگی برای عملکرد طبیعی بدن ضروری هستند. آویشن همچنین منبع خوبی از ویتامین ها از جمله ویتامین K, B, C و اسیدفولیک میباشد.

عوارض جانبی و آلرژی های ناشی از آویشن

مانند سایر گیاهان دارویی، آویشن هم عوارض جانبی بهمراه دارد. آویشن حاوی ترکیباتی مانند تیمول و کارواکرول است که موجب تحریک غشای مخاطی در افراد حساس میشود. از انجاییکه هیچ گونه شواهدی مبنی بر خطرات این گیاه برای افراد باردار و شیرده وجود ندارد، هیچ منع مصرفی در این دوران وجود ندارد. از آنجاییکه آویشن برای تحریک قاعدگی در زنان استفاده میشود ممکن است که افراد باردار در معرض سقط جنین قرار گیرند. برای مصرف افراد زیر 10 سال با احتیاط و با مشورت پزشک مصرف شود. افرادی که از داروهای ضد تیروئید و جایگزین تیروئید استفاده میکنند باید از مصرف آویشن اجتناب کنند چون ممکن است با این داروها تداخل داشته باشد و مانع عملکرد آنها شود.

...

اطلاعات بیشتر درباره گیاه آویشن را در لینک اصلی زیر بخوانید:

20 تا از فواید و مضرات دارویی گیاه آویشن کوهی

  • رادین حیدری
  • ۰
  • ۰

لیمو شیرین (Sweet Lime) بومی کشور هند است. در هند لیمو شیرین بسیار محبوب است و نه تنها بدلیل طعم و مزه ی آن بلکه بخاطر مزایای بیشمار آن برای سلامتی هم مصرف میشود. در این مطلب ما نتایج جدیدترین تحقیقات درباره فواید علمی و ثابت شده لیمو شیرین را در اختیار شما قرار می دهیم.

این میوه منبع غنی از پتاسیم و ویتامین C است و همچنین فواید دارویی زیادی هم دارد و اثر خنک کنندگی روی بدن دارد. برخلاف لیموترش، مزه ی ترشی ندارد و مزه ی شیرین بینظیری دارد. لیموشیرین در تهیه ی بسیاری از غذاها هم استفاده میشود. فواید این میوه برای سلامتی عبارتند از: درمان گرمازدگی، از دست دادن آب بدن، بیماری های حرکتی و نقرس. این نوشیدنی طراوت بخش، انرژی زا است و برای بهبود سلامت مفاصل مفید است. لیموشیرین همچنین فواید زیادی برای زیبایی دارد.

لیموشیرین

لیموشیرین بعنوان Mosambi هم شناخته میشود. نام علمی آن (Citrus limetta) و درختی کوچک به ارتفاع 4 متر است. برگ ها به شکل تخم مرغی است و طول 17-6 سانتیمتر دارند. لیموشیرین بومی جنوب آسیا است و در حوضه ی مدیترانه هم کشت داده میشود. نام لیموشیرین بسته به مکان رشد آن دارد، برای مثال ‘Limu Shirin در ایران، Mausambi در شمال هند و Mausam در نپال است. لیموشیرین پس از رسیدن زرد رنگ میشود. لیموشیرین برای رشد به آب و هوای گرمسیری و تا حدودی مرطوب نیاز دارد. همانطور که از نام آن پیداست، عطر و طعم لیموشیرین ملایم و شیرین است و پس از چند دقیقه در معرض هوا قرار گرفتن طعم آن به تلخی میزند. وقتی آبمیوه ی آن سریعا خورده شود، طعم آن با طراوت و شیرین خواهد بود. این میوه در کشورهای هند و پاکستان بسیار محبوب است.

ارزش تغذیه ای لیمو شیرین

اگر شما به دنبال یک رژیم غذایی کم چربی یا کم کالری هستید، لیموشیرین یک انتخاب ایدآل است. از آنجاییکه لیموشیرین به خانواده ی مرکبات تعلق دارد، غنی از ویتامین C است. این میوه همچنین پتاسیم روزانه شما را هم تامین مینماید. لیموشیرین دارای مقادیری آهن، کلسیم، مس و فسفر است. کلسترول و سدیم این میوه صفر است. 

1-سرشار از فلاونوئید

آب لیموشیرین سیستم گوارش را تحریک میکند و بنابراین ترشح صفرا، اسیدها و… را افزایش میدهد. کسانی که از سوء هاضمه رنج میبرند باید آب لیموشیرین مصرف کنند. این برای کسانی مناسب است که از مشکلات گوارشی و حرکات نامنظم روده رنج میبرند. این میوه به خارج شدن سموم و مواد زائد از بدن کمک میکند. مصرف منظم آب لیموشیرین موجب از بین رفتن استفراغ، حالت تهوع یا اسهال میشود.

2- بیرون راندن سموم

محتوای اسیدی لیموشیرین منجر به خروج سموم و زائدات از بدن میشود. این میوه سرشار از فیبررژیمی است و برای کسانی که از یبوست رنج میبرند بعنوان یک درمان ضدیبوست بکار میرود

...

سایر خواص لیموشیرین را با مراجعه به لینک زیر بخوانید:

خواص لیموشیرین و بهترین روش مصرف آن

  • رادین حیدری
  • ۰
  • ۰

عرق رازیانه جزو عرقیجاتی است که خواص و عوارض مختلفی دارد. ما در این مطلب برخلاف سایت های اینترنتیی که نظر شخصی خود درباره خواص و عوارض عرق رازیانه را بیان می کنند، به نقل از یکی از مجلات پزشکی معتبر دنیا، نتایج جدیدترین تحقیقات درباره خواص و مضرات ثابت شده این عرق را برای شما توضیح می دهیم.

نگاه سریع به عرق رازیانه

فواید عرق رازیانه برای سلامتی را میتوان به خواص ضدعفونی کنندگی، ضداسپاسم، ضدنفخ، ادرار آور، خلط آور، ملین (ضدیبوست)، تحریک کننده، اشتها آور، تقویت کننده و کرم زدا اشاره کرد. عرق رازیانه اکسیرحیات موجب رفع انسداد مجاری سینه، کبد، طحال، کلیه و مثانه می شود، مقوی بینایی و معده است، ضد نفخ می باشد و در درمان قولنج و درمان کم خونی مفید است. این عرق بادشکن است و معالجه تأخیر زمان قاعدگی را انجام می‎دهد.

عرق رازیانه از تقطیر بخارات دانه های خرد شده ی رازیانه ایجاد میشود. نام علمی آن Foeniculum vulgare است. دانه های رازیانه در آشپزی استفاده میشود و بعنوان یک خوشبوکننده ی دهان از زمانهای قدیم مورد استفاده قرار گرفته است. رازیانه بیشتر برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار میگرفته است. لینک های مفید زیر نیز پیشنهاد می شوند:

خواص ثابت شده عرق رازیانه

1- بهبود زخم ها

عرق رازیانه ترکیبات خاصی دارد که موجب خاصیت ضدعفونی کننده ی آن میشود. با توجه این خصوصیت، روغن رازیانه از عفونی شدن زخم ها جلوگیری میکند. همچنین از عفونی شدن بریدگی ها، بخصوص پس از عملهای جراحی، سزارین و دیگر زخم های جدی جلوگیری میکند.

...

سایر خواص عرق رازیانه را در لینک اصلی زیر بخوانید:

خواص و عوارض عرق رازیانه و طرز تهیه و مصرف آن برای گرفتن بهترین نتیجه

  • رادین حیدری